MUHABBET

4/05/2016

TEFEKKÜR-ÇİÇEĞİ


Sen ne güzel yaratılmışsın... Bugünlerde sana selam vermeden geçemez oldum önünden. Adım adım tanık olmak bu güzelliğe, kaçırılacak manzara değil doğrusu. Bu zarafetin, tek dal üzerine dimdik duruşun, Sübhanallah'lar dolusu halin, hafif öne eğik başın, sen ne çok şey anlatıyorsun. Vakar ne çok yakışıyor sana... Örnek alınacak ne çok hallerin var, dikkat et hem gıpta hem kıskançlık nazarını üzerine çekiyorsun. Maşaallah sana...

Güzel düşüncelerin, güzel görüşünden. Böyle muhabbetle bakıyorsun, tesbih ediyorsun ya, içim kıpır kıpır oluyor. Bazen suyumu unutuyorsun dilim damağım kuruyor yine de ses etmiyorum köklere, muhabbetinin hatırı var. Hele şimdi tomurcuklar da var, onlara benim seslenişim gibi geliyor sesin. Bakıyorum sen her geldiğinde, arkandan öyle bakıyorlar. Hep bildikleri duydukları kelimeleri söylüyorsun, cesaretleniyorlar. Yakındır, sıra sıra açılacaklar haberin olsun...

Hikmetinden sual olunmaz, doğru dürüst toprağınız da yok ki... Nereden bunca güzellik, renk... Sen önce tanıdıklarımdan da farklısın, üzerinde ince ince çizgiler. Hangi ara sürüldü, bu telaş arasında? Bu güzellik içinde bu ne titizlik, o çizgiler hangi ismin dellalı? Sen bana Yunus'u hatırlatıyorsun biliyor musun? Bir ben vardır benden içeru, diyen yaprakların hep titriyor sanki. Ne mırıldanıyorsun, senin dersin ne, hep tekrarlıyorsun?

Gözünle değil de gönlünle bakmaya devam edersen duyacaksın, senin mırıldandıklarından pek farklı değil. Ama biz hiç bırakmayız, unutmayız, aklımız yok ama şaşmayız çok şükür. Bir çiçek nedir ki? Seni kainata efendi diye yaratmış bizi de yaratan. Ama çok tembelsin, bu kadar da olmaz! Sordun diye söylüyorum, tefekkür ediyorum diyorsun, ruhun ferahlanıyor ya bize bakıp, bunu da eksik yapıyorsun. Dilden gönüle daha içerilere indirip, bir çiçek gibi olamadım Yarab demelisin. Darılma, muhabbet ediyoruz, yeri geldi söyledim. Taklidiyi, tahkiki yapmazsan yanılırsın, kolayca savrulursun. Ben de seni görebiliyorum, neleri de gördük. Aman, buna dikkat et. Az yap, hep yap, taa kalbinden yap. Rahmeti büyük azını çoğa sayar, gör bak o zaman.  Mübarek günler de başlıyor, üç aylar da geldi. Rahmet ayı bunlar, kucaklama günleri, bana bir gelin koşayım size diyor Yaradan.

Hay Allah senden razı olsun. Bunları tekrar düşüneceğim, sana her bakışımda da hatırlayacağım. Muhabbetine doyum olmuyor, senin de üç ayların mübarek olsun...  

You Might Also Like

9 yorum

  1. Tefekkür bir denizdir..yüz gönlünce,ilaçtır terapidir.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah, bir deniz gerçekten hem şifa hem huzur. Yüzmesi de güzel, oturup seyretmesi de.

    YanıtlaSil
  3. Ancak oturup seyredebiliyorum ne yazık ki... Keşke yüzebilseydim. Üç aylarınız mübarek olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sizin de üç aylarınız mübarek olsun. Ağacın meyvelerinden kolumuzun uzandığı yere kadar nasibimizi alıyoruz. Deniz örneği de öyle, bugün seyir yarın içinde kulaç kulaç gidebildiğin kadar...

      Sil
  4. Ne güzel anlatmışsınız Şöhret teyze . Çok güzel bir bakış açınız var

    YanıtlaSil
  5. Teşekkür ederim Saliha'cım, kayıtsız kalınamayacak kadar açık ve kıymetli mesajlarla dolu çevremiz. Algılarımızın ayarlarını bunlara göre düzenlemek gerekiyor ara sıra. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  6. Teşekkür ederim, yorumunuzdan sonra inceledim, ben de takip etmeye çalışacağım. Benden de selam ve sevgiler..

    YanıtlaSil
  7. Gönlünü açık tutarsan tüm evren seninle konuşur,rehber olur.

    YanıtlaSil
  8. Kur'an-ı Kerim de ilk ayet "OKU" bize düşen, işaret edilen yolu takip etmek.

    YanıtlaSil

Popular Posts

Like us on Facebook