HASTA YÜREK REÇETESİ

4/11/2016

                    KÜÇÜK-ŞİFA -SIRLARI

Eveet, bir bakalım... Filmler, tetkikler, değerler... Büyükçe bir parçalanmışlık var ama yeni değil. Bu da tedaviyi güçleştiriyor, kenarlar kabuk bağladığı için parçaların birleşmesi zorlaşıyor. Sağlam bir bünyeniz var, bu kadar büyük boşluk oluşmuş bir vaka için gayet iyi görünüyorsunuz. Şimdi bir kumaş düşünün, bir yerinde koca bir delik var. Çekiştirip dikeyim dersen kumaş büzüşür, yama yapayım desen kumaş değerlidir, bu nedenle çok tercih edilecek bir yöntem değil. Tek çare, zaman içinde parçalanan yerlerden minik minik örerek kumaşı toparlamak. Sonrasında, kullandıkça eskisi gibi olur. Anlatabildim mi?

Evet, anladım. Hasta yürek reçetesi nedir peki?

Şimdiii, şu torbada harfler var. Bunları bol bol kullanın. Gerçek dostlarla konuşarak, gönlünüzden geçenleri yazarak kullanın. Böylece başka yüreklere değecek ve size dönecek. Hemen faydasını göreceksiniz. Torbadakiler az diye düşünmeyin, kullandıkça çoğalacak.
Bu torbada, kelime ve cümleler var. Çok bitkin ve yorgun zamanlarınızda harfleri toparlayamazsanız ara vermeyin, hemen bunlardan kullanın.
3. torbada noktalama işaretleri var. Çekinmeden kullanın. Parantez açın, ünlem yapın, noktayı çok koymayaya çalışın. Üç nokta koy, gerisi gelsin. Soru işaretini de sık sık kullan, kendine sor, karşındakine sor. Bildiklerin, bilmediklerin yer değiştirsin. Bunlar hep iyileşme sürecini hızlandıracak.
Bu küçük şişede de zemzem var. Ara sıra ağlamalısın, duası bile var, "Ağlamayan gözden, sızlamayan kalpten sana sığınırım ya Rab." diyor. Ağlamak iyidir ama düşmanın pek görmesin, onun içini serinletir senin gözyaşların. Yazık olur, gözyaşı kıymetlidir. Ağlamakta sıkıntı çekersen, bu zemzemden "Bismillah" deyip üç yudum iç, dua et. Bu mübarek ya ter olur ya da gözyaşı. Yüreğini ferahlandıracak.

Çok teşekkür ederim, hepsini uygulamaya çalışacağım. Bu büyük torbalar ne?

Bunlar, içinde kalmış kelimeler, harfler, cümleler. Bak bozulmuş, birbirine yapışmış, tetkikler sırasında çıkmış bunlar. Daha fazla olsaydı, çok sıkıntı verirdi. Bundan sonra biriktirme, korkma içindekileri dök, yüreğin temiz ise kötü bir şey çıkmaz. Ama birikirse sana zararı çok olur.

Allah razı olsun doktor bey...
Hepimizden... Doktor değil de devacı diyelim. Geçmiş olsun.

İlaçlarını alıp, teşekkür ederek çıktı. Devacıyım demekle şifa Allah'tan demek istedi herhalde, doğru tabi...
Tam arabayı çalıştıracak, filmleri unuttuğunu farketti. Tekrar doktorun muayenehanesinin yolunu tuttu. Kapıyı çalıyor, açan yok. Kat görevlisi yanına geldi, doktor bey bu hafta seminerde yok, boşuna çalmayın kapıyı, dedi.

Ama ben daha yeni görüştüm, diye mırıldandı. 

Yok, yanlışınız var hanımefendi. Yalnız bir bey, gelip doktoru soracak hanıma şu filmleri verirsin dedi. Bunlar sizin mi?

Evet, kimmiş, adı ne?
Adım Devacı Hızır dedi.

Sıçradım, uyandım. Ha rüya ha gerçek...

You Might Also Like

8 yorum

  1. Kalpten kalbe yol var, illaki var. Biraz önce yolda karşılaştık, çok şükür.

    YanıtlaSil
  2. Çok beğendim... içinde kalan yapışan sözcükler. ..ellerinize saglik

    YanıtlaSil
  3. Memnun oldum, iyi ya da kötü içimizde kalmasın, dobralıktan kim ölmüş?

    YanıtlaSil
  4. Etkileyici olmuş, kalemine sağlık..

    YanıtlaSil
  5. "Ağlamak iyidir ama düşmanın pek görmesin, onun içini serinletir senin gözyaşların. Yazık olur, gözyaşı kıymetlidir."
    Gerçekten çok güzeldi yüreğinize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğendiğinize sevindim, hepimizin zaman zaman misafir ettiği hisler.

      Sil
  6. Yaraları sardıktan sonra yaralara sebebiyet veren şeylerden kurtulmalıyız bana kalırsa. Bu arada Şöhret teyze yazılarını çok severek okuyorum

    YanıtlaSil
  7. Dediğin çok doğru ama yeni yaralar, ufak tefek de olsa kaçınılmaz. Değil mi ki hayat devam ediyor. Bundan bir ümitsizlik çıkarmak yanlış, sen doğru olduktan sonra mücadele bazen aksine seni pişirir ve güçlendirir. Gereksiz şeyleri dert edinirsek kendimize haksızlık etmiş oluruz. Paylaştıkça, bunları birbirimize hatırlatıyor manevi ve maddi güç buluyoruz inşaallah. Ben de senin yazılarını okuyor ve beğeniyorum, güzel yüreğine sağlık. Sevgilerimle...

    YanıtlaSil

Popular Posts

Like us on Facebook