HACAMAT ŞİFASI

4/25/2016

                            KUPA-TERAPİ-HACAMAT

Baharın bu zamanları, hacamatın güzel günleri. Hicri ayın 17,19, 21.günlerinde yapılması tavsiye ediliyor. Ayın hareketleri bu tedavinin zamanlamasında önemli. Ayın çekim kuvvetinin yeryüzü ve insan bedeni üzerindeki etkileri hesaplanarak belirlenmiş tarihler... Peygamber Efendimiz (Sav), hacamatı önermiş ve uygulamış. Pek çok sahih hadiste hacamat şifasından söz ediliyor."Tedavi olduğunuz şeylerin en hayırlısı hacamattır."* Dünyada "Cupping Therapy" olarak uygulanan bu yöntem, gittikçe yaygınlaşıyor. Ünlü isimler, klinikler sık sık bu yöntemden yararlanmaya başladı. Nebevi tıbbın bu tedavi yöntemine, hacamat deyince mesafeli yaklaşanlar da, cupping therapy olunca takip etmeye başladılar.

Hacamat, genel anlamıyla kirli kanın kupalar ile vakumlanarak vücuttan atılması. Korkulacak bir şey yok. Ama işin ehli ve hijyene dikkat eden bir uygulayıcı ya da bir doktorun tedaviyi gerçekleştirmesi en önemli kısım. Uygun zamanda ve yöntemle yapıldığında toksinler, serbest radikaller, ilaç ve hormonların artıkları vücuttan atılmış oluyor. Vücudun refleks noktaları olan ve akupunkturda da vücudun dengeleme alanları olarak geçen bölümler uyarılarak beyine mesaj gönderilmiş oluyor. "Burada bir problem var, ekip gönder."


Hacamatın faydaları çok...

*Toksin içeren kanın atılmasıyla organlar uyarılıyor, kan dolaşımı ve metabolizma düzenleniyor.
*Ağrılarda ve ödemlerde de faydalı.
*Koruma ve tedavi içeren hacamat, bağışıklık sistemini güçlendiriyor. Vücut direnç kazanıyor.
*Karaciğer, kalp hastalıkları, migren, bel-boyun fıtıkları, psikolojik sıkıntılar, kronik yorgunluk, tansiyon gibi pek çok bağışıklık sistemine bağlı hastalıkların tedavisi veya önlenmesinde faydası var.

Faydaları uzun bir liste olur. Öncesi ve tedavi sonrası birkaç gün hayvansal gıdalardan uzak kalıp vücudu dinlendirmek gerekiyor. İşin manevi yönü de var. Şifa görmek dileğiyle niyet etmek, 7 ayet-el kürsi ve çokça salavat getirmek öneriliyor. İnsan vücudu karmaşık bir yapı, bir de ruh var ki onu çözmek zor. Metafizik açıdan bakarsanız, tüm vücudu dolaşan kan da iyi bir iletken, yeryüzündeki su gibi. Manevi faydaları üzerinde düşünüldüğünde, aynen bir ibadet gibi niyet ve dua ile yapıldığında farklı bir boyutta farklı şifalara vesile olması anlaşılabilir.

Uzun yıllardır hacamat yapan doktor ve bu işin uzmanı olmuş kimseler, hacamat yaptıranların kanlarının yapısının ve kokusunun değiştiğini söylüyor. Bunu da yanlış beslenme ve günlük yaşam alışkanlıklarımızla irtibatlandırıyor. Bildiğimiz konular ama, bugün elime aldığım bu listeden birkaç satır paylaşmak isterim.

*Ambalajlı, katkı maddeli, uzun ömürlü hiçbir hazır yiyecek ve içecek kullanmayın.
*Her türlü ilaç böbrekleri, karaciğeri, hormonları tahrip ediyor. İlaç kullanımına dikkat.
*Deterjanlar vücuda ve tabiata zararlı. Doğal arap sabunu ve doğal hazırlanmış ürünler kullanmaya çalışın.
*Yemeklerinizde yalnız kaya tuzu kullanın, rafine tuz kullanmayın.
*Zeytinyağı, tereyağ, kuyrukyağı dışında rafine hidrojene edilmiş yağlar kullanmayın.
*Her türlü kimyasal aromatik kokudan uzak durun.
*Mevsiminde ve doğal beslenin.
*Peygamberimiz'in tavsiyeleri: az yiyin, çok çiğneyin, az çeşit yiyin...
*Güneş doğarken ve batarken uyumayın. Sabah uykusu vücut sağlığını, akşam uykusu ruh sağlığını bozar. (Hurafe dememek lazım, hormonların işleyişi ve bio ritmik saat gerçekleri bunları söylüyor.)
*Ayaklarınızı üşütmeyin, terinizi soğutmayın, rüzgarda-cereyanda kalmayın. (Biliyorum, anne nasihati gibi ama annelerin bilge olmadığını iddia edenimiz var mı?)
Buna benzer bir çok madde var, bildiğimiz ama tembellik ettiğimiz. Şifa doğal hayatta, yaradılıştaki kodları bozmamakta saklı görünüyor.

Hacamat şifası derken nerelere geldik, sağlıklı ve doğal günlere...

*Ebu Hureyre (r.a)



You Might Also Like

10 yorum

  1. Hacamatin faydalarını ben de duymuştum. Ama işin ehaline yaptırmak lazım. Çok güzel bilgiler paylasmissin. Vücudumuzun doğal şeylere ihtiyacı var. Doğal olmayanlar ruh sağlığımızı da bozuyor. Çocukların yediği abur cuburların sinir sistemini etkilediğini söylüyorlar uzmanlar. Dikkat edebilmek keşke. ..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hangi tedavi yöntemi olursa olsun işin ehli ve uygun şartların sağlanması çok önemli. Günümüzde bu konu bazen istismar edildiği için insanlar kendileri için faydalı konulara bile mesafeli yaklaşıyor. Kanımız, üzerinde bizim dışarıdan aldığımız her şeyi taşıyan bir iletken gibi, abur cubur konusu masum görünen en riskli grup. Çocuklar kadar bizim de risk gruplarımız var. Bazen sadece damak tadına odaklanıyoruz, oysa içeride uzun bir yolculuk yapıyor yediklerimiz, içtiklerimiz. Çocuklar için daha dikkat ediyoruz, bu da güzel. Sevgilerimle...

      Sil
  2. Merhabalar

    Uzun yılardır senede bir kez hacamat yatıran biri olarak şunu söyleyebilirim. Hacamat vesilesiyle yılda 2 kez veya 1 kez soğuk algınlığına yakalanıyorum. Ve bunu da en geç 2 gün içerisinde atlatıyorum. Eskiden en az 1 hafta yataktan kalkamazdım. Bağışıklık sisteminin güçlendiğini fark ettim.

    Ayrıca 10 yıldır süren bir rahatsızlığımın da hacamat vesilesiyle iyileştiğini fark ettim. Nasıl fark ettiniz derseniz 10 yıldır düzenli olarak kendi tahlil ve tetkiklerimi incelediğimde; hacamat yaptırmaya başladığım günden bu zamana kadar geçen süre zarfında kan değerlerim de düzenli olarak iyileşmeler olduğu görüldü.

    Gerçekten mükemmel bir tedavi yöntemi... Bu arada bu bilgilendirici yazınız için teşekkür ediyorum.

    Saygılarımla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de şifasını umarak ve inanarak yaptırıyorum. Faydayı hemen ve çok bariz bir şekilde aramamak lazım. Çünkü koruyucu ya da tedavi edici sonuçlar verebilir, uzun vadede etkileri görülebilir.Şifada sabır gerekiyor. Bir de bu veya benzer yöntemler ne olursa olsun, mantığına uygun bir yaşam alışkanlığı edinmek süreci tamamlamak ve hızlandırmak için çok önemli. Yorumunuz için çok teşekkür ederim, bana birazda cesaret verdi. Önceleri acabalarla yaklaştığım sülük tedavisi ile ilgili de bir yazı hazırlamak istiyorum. Bu tür ya da nebevi tıbba giren konular bazen hafife alınıyor, bu nedenle çok hassas olmak gerekiyor. Ama bilimsel gerçeklikle desteklenmiş ve kayda değer deneyimler yaşanmış metodları kaynağı da referans görerek kabul etmek gerek. Teşekkür ediyor, sağlıklı günler diliyorum.

      Sil
  3. Yakın zamanda geçen hafta bir kaç bölgeden yaptırdım. Sık sık yaptırmaya çalışıyorum. Bu işin en zor kısmı hayvansal gıdadan uzak duymak. Yediğimiz her şeyde o kadar çok var ki. Et, süt ve hayvansal yağlar yaşamımızın ortak tüketimi haline gelmiş. Özellikle migren için yaptırıyorum ağır migren krizlerim olur son 2-3 yılda başımdan 3 defa yaptırdım. Migren ataklarım eskiye nazaran düşündükçe epey azaldı. Bu işin ustasını bulmak zor yine de sünnet deyip bir bilene yaptırıyorum.

    Sağlık önerileri aslında altın kurallar ve gerçekten bu gün geldiğimiz maddi ve manvei açlığın kesin çözümü ama pastorize edilmiş uzun ömürlü gıdalar, kimyasal ilaç ve deterjanlar o kadar hayatımızda ki bunlardan nasıl kurtuluruz bilmiyorum. Çok faydalı bir paylaşım olmuş, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Başıma ben de bir defa yaptırmıştım, başa sık yapılması mahzurlu diye duymuştum. Doğruluğunu araştırmak lazım. Migren için nane çayı ve nane yağı ile masajın iyi geldiğini yıllardır migrenden çeken çok yakınımdan duydum. Denemediyseniz, önerebilirim. Sünnet-i seniyye deyince insanlar tepkili yaklaşıyor oysa modern-sağlıklı yaşam öğretilerinin çoğu tıpatıp nebevi tıpla örtüşüyor. Radikal yaklaşmamak gerek, kendim ettim kendim buldum dememek için
    doğal olana yönelmemiz şart oldu. Faydalı olduysa ne mutlu, selamlar...

    YanıtlaSil
  5. Çok eskilerden beri uygulanan şifa yöntemlerini yeniden keşfediyor olmamız hoşuma gidiyor aslında.

    YanıtlaSil
  6. Her şeyin doğal olduğu belki o yüzden yan etkilerin de az ve insan bedenin de şimdiki kadar yıpranmadığı zamanlar. Fabrikaya, makinaya giren ne varsa faydasının çoğunu götürüyor. Riski azaltılmış çareler insana hoş geliyor gerçekten.

    YanıtlaSil
  7. Eşim de yaptırdı. Mesafeli yaklaşmıştık bu konuya. Eşim çok memnun kaldı. Rahatladığını söyledi. Ben de düşünüyorum ama çok kansızım...

    YanıtlaSil
  8. Hacamat vücuttan çokça kan akması değilde daha çok kirli ve toksinli kanların atılması. Kan değerlerinizi göstererek ehil birine yaptırırsanız belki şifa bile olabilir.

    YanıtlaSil

Popular Posts

Like us on Facebook