VEFA, İSTANBUL'DA BİR SEMT...

3/09/2016

                   WORLD OF LOVE, PART I - SANANDA ~:

Vefa, İstanbul'da sur içinde, tarihi yarımadada bulunan eski bir semttir, Fatih ilçesine bağlıdır.
Başka...Vefa bozacısı... Kış geceleri sokaklarda elinde güğüm "bozaaa" diye yanık yanık bağıran girişimcilerden birinin, artık dükkan açma zamanı geldi demesi sonucu namı almış yürümüş bir İstanbul klasiğidir. Bu arada boza güzeldir, her damağa hitap eder. Biraz ekşi, biraz tatlı, tarçın aroması olmazsa olmazıdır. Lakin leblebiyi çözemedim, gurmelere sormak lazım, vardır bir hikmeti.

Başka...Başka ne? İstanbul'da bir semt işte. Nedir beklediğin anlamadım ki! 
Anladım. Sen vefayı soruyorsun, vefalıyı arıyorsun. Elimde olsa dükkan senin biliyorsun. Yok... Gerisi de gelmiyor. Daha geçen dediler, artık üretilmiyormuş. İnsanlar şaşkın, -olmadan olur mu abi- diye soruyorlarmış birbirlerine. Ne yapalım?
Allah'tan bende 1-2 tane var. Bir kaç kat tülbentin içine sardım, çekmecemin arka tarafına yerleştirdim. Ara sıra açıp bakıyorum. İşaret parmağımla dokunuyorum. Sanırım o sıra "aguu" da yapıyor olabilirim. Sonra tekrar sarıp, yerine koyuyorum. Yattığım odada saklıyorum, daha huzurlu uyuyorum sanki. 

Çocuklara da en güzel miras. Para, mal, mülk ne ki? Vefalı dostun mu var, bu zamanda parmakla gösteriliyorsun. Ben diyorum ki, bu tülbent arasındakiler kurtaracak bizi, az-maz nefeslenecek kadar olsun yeter. Ne yapalım onsuz olmaz ki... Vefa olmadan dost olmaz ki. Vefa olmadan insan olmaz ki. Sevgi, aşk, merhamet ne varsa, hepsi onda saklı. Vefa dostluğun, insanlığın ömrü demek, gerçekliği demek. Vefa bitti mi, o dostluk öldü demek...

Vefasızlıkla karşılaşınca aklınıza, Vefa İstanbul'da bir semt'dir, gelsin. Deyin ki tarihi bir semt, yaşandı gitti.
"Dünle beraber gitti cancağızım. Ne kadar söz varsa düne ait. Şimdi yeni şeyler söylemek lazım."  
Vefasızlıkla karşılaşınca aklınıza, Vefa bozacısı gelsin. Bu defa damağımda ekşi bir tat bıraktı ama, bunun içinde tatlı da var mis gibi koku da var. Bu defa alamadım, olmadı. Nasip değilmiş.

Sakın üzülmek yok. Unutmayın İstanbul'da semt çok! Kalbimize çizik atan konuyu biraz tebessüm katarak yazmak kolay değil. Kendime söylüyorum ama herkese faydası dokunsun. Kızım sana söylüyorum, gelinim sen anla hesabı. Burada gelin benim, okuyucu her zaman evin kızı/oğlu. 

Taş gibi dostluklarınız olsun, eskimeyen, bozulmayan, yerinde kalan...




You Might Also Like

2 yorum

  1. Çok şükür varlar. Eskilerden...Dostlar biriktirmişiz ne güzel...Bilecik'ten,Merzifon'dan,Ünye'den...Ama gençler hep kendi içinde ne yazık...

    YanıtlaSil
  2. Az olsun temiz olsun, şöyle en candan olanından. Neyi istiyorsak o olalım inşaallah...

    YanıtlaSil

Popular Posts

Like us on Facebook