ADIM ADIM YEŞİL TERAPİ

3/05/2016

ANADOLU-KAVAĞI-KEŞİFLERİ

Kafamı dinlemek istiyorsunuz? Bedeninizi kaçıracaksınız olduğu yerden, alıştığı yerden. Ve hiç gözünün yaşına bakmadan yoracaksınız. Kendini dinlemesine fırsat vermeden, adalelere yüklenip, kasları zorlayacaksınız. Oksijeni içinize çekip, kızıştırın ortalığı iyice. Anladım, kafayı dinlemek için bedeni oyalayacaksın. Ha bir de bunu sakin, yeşil ve temiz havada yaparsan, adım adım yeşil terapi...

Bazen tam tersine gitmek gerekiyor. Herkesin gittiği yerin tam tersi... Herkesin yapıyor göründüğünün aksi... Büyük şehirde yaşıyorsanız hele ki İstanbul'da, akın akın gidilen yerlerin tersine gitmeyi deneyin. Uzaklaşıncaya kadar biraz mücadele, sonra daha sakin yollar, belki uzaklarda bir şehir uğultusu ama sessizliğin başladığı farklı bir dünya. Küçük kaçış keyfi...

İster arabayla gidin, yol boyu keşif yapın. Belki saptığınız bir mahalle o gün size yeter. Niyetinizdeki yeri bir başka sefere bırakırsınız.
İster otobüse binin, yalnızsanız ya da kafa denginiz varsa yanınızda. O gün bol bol gözlem yapın, otobüs penceresinden hızlı akan resimleri yakalamaya çalışın. Biraz kulak kabartın, çokça da empati.

Anadolu Kavağı'na doğru, yorgunluktan dinginliğe inen ibreye şaşıracaksınız. Her yeri tezat dolu bu şehirde, hala kaçılacak yerler olduğu için sevineceksiniz de... Hava güzelse ayaklarınızı denize sokacak yer de bulursunuz, bir ağaç altına örtüyü serip piknik de yaparsınız. Bakalım bu yol nereye gidiyor diye bilmeden girdiğiniz bir sokak, sizi otlayan bir koyun sürüsü ile de karşılaştırabilir. Adımlarınızı serbest bırakın, yerden bir çalı parçası alın, bir türkü/şarkı da dilinizde...Dokunarak uyanmış tabiatın her yerine, dinleyin kafanızı adım adım yeşil terapi...  

You Might Also Like

2 yorum

  1. Evet,yeşil. Ruhların ilacı,gözlerin şenliği,bedende ferahlık...Maviyle bütünleşmişse bir de... İstanbul'daysa hele...Bu güzellikleri yaratan ve hisseden yürekler veren Rabbime şükürler olsun.

    YanıtlaSil
  2. Eyvallah...Ne güzel söylediniz, gördükçe ve şükrettikçe artan güzellikler...

    YanıtlaSil

Popular Posts

Like us on Facebook