HAYDİ TATİLİ PLANLAYALIM!

1/24/2016


Çocukları yönlendirmek, bunun için de sınırlamalar getirmek, akarsuya baraj kurmaya benzetilebilir mi? Enerji yoğun, duru ve benzersiz. Ama, kanalize etmezsen heba oluyor. Üstelik, o daha çocuk dediğimiz yıllar nasıl da çabuk geçiyor. Hayata hazırladığımız, hayatı öğrettiğimiz çocuklardan ne çok şey öğreniyoruz...Çocuklar duymasın!

Tatiller iyice gevşeyip, kopmak mı demek? En büyük yanılgımız bu. Daha çok uyumak, tembellik sınırlarını zorlamak, programsızlıktan " Aaaa bugün de bitti, geriye kaç gün kaldı?" hesaplarıyla somurtmak. Ben çuvaldızı da, iğneyi de kendime batırıyorum. Zaten, hangi anne kıyar haksız da olsa iğne ucunu yavrusuna değdirmeye? O zaman tatlı tatlı, ballandıra ballandıra, beraberce tatil planı yapmak şart oldu. Zaten, "beraberce" kelimesi tılsımlı...Çocuklar beraberce karar verme, kurgulama, ve uygulamayı çok seviyor. Evet, yaşları büyüdükçe tam tersi oluyor. Ama küçük yaşlarda buna alışan, ergenlik döneminde de daha ılımlı oluyor. Onlardan çok şey öğrendiğimi söyledim mi?

Birlikte küçük çaplı bir tatil planı yapmak ve uygulamak, daha uzun vadeli ve disiplin gerektiren süreçler için de bir antrenman oluyor. Çocukların cinsiyet ve yaş farkları tatili planlarken önemli ama, ortada bir yerde buluşmayı öğrenmek de kazanımlardan biri. Hedeflerimizde, şunları başarabilirsek işlem tamam..

  • Yaşına uygun, gelişimini arttırıcı faaliyetler...Joker cümle, her eve her bedene lazım.
  • Bu faaliyetleri kendisinin belirlemesi...Bir ben var ya bizden içeri, işte o kimseden emir almak istemiyor.
  • Kendi belirlediği planda sorumluluk...İşin zor kısmı ama meyvelerini toplayınca alışkanlık yapabilir. 
  • Hayallere yer vermek. En cazip olan... Hayallerle gerçekleştirilen güzel örnekleri beraberce bir düşünelim.
  • Kısa süreli, küçük başarı fırsatları... Beraberce kurabiye yapmak deyip geçmemek lazım. Yıllarca unutulmayan anılar buralardan çıkıyor. 
  • Karar verme yetkisi...Sorumluluk kısmı gibi zorlar ama yine de yarına yatırım yapmak için oyunun en önemli kısmı.
  • Hedefler üzerinde birlikte düşünmek. Bize ne kazandırır sorusuna cevaplar. Beyin fırtınası yapalım, sıkılanları kolundan tutup çekerek ısrarla bir daha...
  • Plana katılmak. Ben de öğreniyorum, ben de eğleniyorum yaşasın modu. Bir ölçü ödül, bir ölçü motivasyon, aldığı kadar sevgi ve sabır ile elde edilen bir tatlı çeşidi.
  • Sabır ve çalışkanlık keyiflidir. Bunu biz büyükler bile pek söylemiyoruz. İçimizdeki -sürekli tembel- boş durmuyor çünkü. Son madde özellikle benim için..  
Peki, bizim tatil planımız ne ? Aralarında 6 yaş, iki kız çocuğu ve onlardan bayağı büyük üçüncü kız çocuğu (ben) şu planı yaptık.
Sıkmadan, yorulmadan, eğlenerek, beraberce...
  • Sabah geç kalkmak yok.Uyu uyu nereye kadar!
  • Tatil boyunca en az bir kitap okunacak.
  • Haftada bir namaz suresi ezberlenecek. (Kısaları olsun ısrarı makul karşılanabilir.)
  • Sinema veya tiyatro. Tercihim tiyatrodan yana, baskı ile pardon iyi bir seçimle uygularız inşaallah.
  • Haftada üç gün spor.
  • Mutfak/ev işleri. Yemek programı sunma oyunu ile daha da keyifli. Gelsin kurabiyeler, kekler. Mutfak ve ev işlerine yardım hep sıkıntıdır, taa bizim çocukluğumuzdan beri.
  • Hobi saati. Ekipmanlar hazır, ümitliyiz.
  • Tv, bilgisayar sınırlaması. Bu aşamada zorlanılırsa, yukarıdakiler gözden geçirilmeli. Çünkü zaman ve istek kalmaması gerekli.
  • Tatil ödülü. Karınca kararınca bir ödülü hepimiz hak ettik.
Evin küçüğünün hazırladığı küçük tiyatro, ilk tatil planı ürünü oldu. Biletlere 3 lira dedi. Ben de, Şehir Tiyatroları bile bu fiyat, indir deyip pazarlık yaptım. 1.5 liraya anlaştık. İyi seyirler bize. Hayırlı tatiller hepimize...



You Might Also Like

2 yorum

  1. Ben de bir tatil programı yapmak istiyorum. Henüz temizlik yapmaktan plan programa el atamadım:))kafamda bir sinema ve sirk gösterisine gitme planı var. Biz zaten 7 de ayaktayız zaman konusunda sıkıntımız yok. İyi tatiller herkese...

    YanıtlaSil
  2. Tatil bitince, tüm çocukların aklında yeni güzel alışkanlıkları, keyifli anıları ve boşa harcanmamış zamanın tadı olsun. Hayırlı, mutlu tatiller...

    YanıtlaSil

Popular Posts

Like us on Facebook