BLOG YAZANLAR İÇİN YARDIMCI KİTAP...

1/29/2016

Blog-blogger-pratik uygulama

Taşa, duvara bir şeyler karalayarak yayıncılık macerasına başlayan insanoğlunun amacı tazeliğini koruyor. Kendini ifade etmek, fayda sağlamak/görmek, iz bırakmak. Bunları hem seviyoruz hem de ihtiyacımız var. Bugüne kadar adı değişse de, yazı-çizi ile 3K (kalıcı, keyifli,kolay) iletişim kurmak çoğumuzun hoşuna gidiyor...

Asla, dediğimiz bir çok alışkanlığımızı değiştirdik bile. Gazete okuma alışkanlığı yerini haber sitelerini takibe bıraktı. Bir zamanların gözdesi yemek kitapları, blogların gücü adına dijital sayfalara dönüştü. Bu örnekler uzar gider. Ama, kitap istisna...E-kitaplar çoğalacak, yayınlanan her kitabın -e- versiyonu olacak belki ama, kağıda ve mürekkebe bürünen yazı ruhu kitap başucumuzda, elimizin altında, yardımcı ve dost olarak kalacak. O kadar!

Her Şeyin Başı Blog, blog yazmaya yeni başlayanlar için yardımcı kitap görevini üstleniyor. Ben kendi adıma, bu işi iyice benimseyene kadar, elimin altında başvuru kaynağı yapmaya karar verdim. Yazı yazmayı sevebilirsiniz, iyi de yazıyor olabilirsiniz ama bunların yetmediğini lakin istedikten sonra o kadar da zor olmadığını Salih Seçkin Sevinç samimi ve basit bir anlatımla okurlarıyla paylaşıyor. Nerede takılıyorsunuz? Hepsinde mi, teknik ya da paylaşım kısmında mı? Ya da diyelim ki, bu işte epey bir deneyimlisiniz ama yine de ne yapsam? diye düşündükleriniz var. Hemen hemen her soruya daha siz sormadan cevap verilmiş bu kitapta. Bana göre can alıcı satır başları:

Kaliteli bir içerik nasıl ortaya çıkar?
Orjinal içerik nasıl ortaya çıkar?

Yayınladınız Ama...
*Arama motorları ile empati kurmak
*Başlıklarınızı optimize edin
*Meta tanımlamaları girin
*Görsellerinizin isimlerini ve açıklamalarını yazmayı unutmayın
*Kalıcı bağlantı adresleri kullanın
*Metin editöründeki "Bold/italik/underline" önemlidir
*Doğru bağlantılar
*Etiketlemeler ve kategoriler

Yayınladıktan sonra...
*İçeriğinizi pazarlamak için sadece 15 dakikanız mı var?
*İçeriğinizi pazarlamak için 30 dakikanız daha var mı?

Kendimi bloguma adamak istiyorum! Daha fazla trafik nasıl sağlayabilirim?
Blog içeriğiniz için hayatınızı kolaylaştıracak araçlar..

Ve daha bir sürü sorunun cevabı. Sıkıştıkça açıp bakabileceğiniz yardımcı kitabınız. İletişim Fakültesi'nde, çok kıymetli hocamız Oğuzhan Kavaklı sınavlarda kitapların ve notların açık olmasına izin verirdi. En iyi öğrendiğim ders onunki oldu. Hem pratik ve hem teorik aynı anda. Sonuç, hızlı ve kalıcı öğrenme. Her Şeyin Başı Blog, blogger yolculuğuna dair hap gibi tavsiyeler verirken, aynı zamanda kurumsal blog ile ilgili de önemli noktalara işaret ediyor. Bir, her blogun konumu kurumsala doğru evrilebilme potansiyeli taşır, lazım olabilir. İki, çocuğumuzun okul dergisi, hipermarketin kampanya ve hizmetleri ya da iç içe olduğumuz pek çok ürün ve hizmet artık bir blog aracılığı ile bize ulaşabilir. Aklımızda olsun. 

Salih Seçkin Sevinç, kitabın arka kapak yazısında son paragrafta şöyle diyor, "...Dijital dünya henüz çok genç olmasına rağmen, o kadar çok geçici hevese sahne oldu ki!...Sürekli değişen akıntıların arasında güvenli liman imkanı sunan blogların gücüne her geçen gün daha fazla şahit olacağız." Eee ne demişler, Her Şeyin Başı Blog...

Bu arada, SalihSeckinSevinc ve Harbiyiyorum'a bir bakın derim. Benim için hem ziyaret hem ticaret oldu. Gezdim, öğrendim, keyifli zaman geçirdim, geldim.  


You Might Also Like

5 yorum

  1. Yeni başlangıç yapan biri olarak buna ihtiyacım var. İyi ki tanıttınız kitabi

    YanıtlaSil
  2. Yeni başlangıç yapanlar, henüz blog konusunda taze olanlar için güzel bir kitap. Tanıtım için teşekkür ederim. Blog dünyamız olmuş biraz. Mesela ben de bağımlılık. Bırakmak istesem dahi bırakamıyorum. Teknolojinin getirileri işte. Faydalı olma gibi bir amacın var ve bunu blog üzerinden gerçekleştiriyor, sürekli bir şeylerini paylaşmak, yazılar yazmak... İhtiyaç haline gelmiş sanki. Tabi bu blog işini abartan kişilerde var. Özellikle ailesi kendine özel iken bunu sergilemekten çekinmeyenler, özelini saçıp savuranlar... Neyse ya ben konunun dışıma çıktım. Selametle.

    YanıtlaSil
  3. Ortak fayda, diyalog, özgürlük... Özgürlük içinde kısıtlamaları yapmak, hoşgörü içinde uzlaşmak.Bloglar belki umulandan daha çok şeyi başarmaya vesile olacak. Yaşayıp göreceğiz. Bol içerik, çok faydalı bloglar. Selamlar..

    YanıtlaSil
  4. Bak bu kitabı almalıyım ben ;) teşekkürler

    YanıtlaSil
  5. Blogunuzu gezince, bu işte kitap yazacak kadar iyi demiştim. Ya siz çok mütevazisiniz ya da ben çook çömez. Olsun ikisi de çok güzel. Selamlar...

    YanıtlaSil

Popular Posts

Like us on Facebook