KELEBEK ETKİSİ

5/13/2016

KÜÇÜK-ŞEYLER-BÜYÜK-ETKİLER


Küçük sandığımız şeyler çok büyük sonuçlar doğurabiliyor. Artık yapmaktan vazgeçtiğimiz, "aman canım ne var" dediğimiz bir sürü davranış/söz/mimik başkalarının nefesi, molası, enerjisi olabilir. O başkası her an biz de olabiliriz. Kelebek etkisi yapmaya ne dersiniz? Çünkü, kelebeğin kanat çırpmasındaki esinti miktarınca bile etki siyahımızı beyaza, içimizi aydınlık yapmaya yetebilir. İhtiyacımız yok mu?

Kelebek etkisi (Butterfly Effect) denen teori, dünyanın bir tarafında kanatlarını çırpan bir kelebeğin, dünyanın başka bir yerinde bir kasırgaya yol açabilmesi fantezisi üzerinden açıklanmaya çalışılıyor. Kafalarımız dolu, fırtınaysa zaten bir kaşık suda çıkarmaya namzet oluyoruz çoğu zaman. Herkes stres yüklü, hoşgörümüz azaldı, alınganlığımız çoğaldı. Bize anlaşılması ve uygulaması kolay formüller lazım. Ama bu kelebek etkisi teorisi de aslında yapılan her hareketin değerli, küçük gibi görünen durumların da büyük etkiler başarabileceğini söylüyor. Kendimiz için, başkaları için küçük ama bilinçli hareketler yapmak. Eksikleri tamamlamak, yanlışları düzeltmek, biraz emek ve empati. Kelebek etkisi başlasın!

Gün başladı. Evden çıktık, asansöre bindik. Ben veya karşımdaki, lütfen kafamızı telefona gömüp sabahın köründe çok da önemli olmayan bir şeyler okumak yerine "günaydın" deyip gülümseyelim birbirimize. Aynı çatı altında yaşıyoruz, sık sık şu daracık yerde karşılaşıyoruz. Gülümsemek ve günaydın demek öyle bir kelebek etkisi yapar ki. (Çünkü böyle olmadığı zaman tam tersi bir etki yapmıyor mu hepimizde?)

Arabaya bindik gidiyoruz. Ne olur sanki, yol vermeme yarışı yaparak birbirimize bed dualar göndermek yerine yol versek. Bir selam ya da kornaya hafif bir dokunuşla kelebek etkisi yapsak. Pasif sürücü muamelesi görmek istemiyorum diyorsunuz. Bir süre emek verip, deneyeceğiz. Belki haklı sandığımız algıların da yersiz olduğunu anlarız.

Ya da otobüste, metroda... Günde sadece bir sefer yapılıyormuş gibi değil de, sakin olalım. Hanımdır, yaşlıdır, çocuktur bir öncelik verelim. Hani empati yapacaktık? Daha devam edeyim mi? Bunun iş yeri var, sosyal ilişkiler var, okul, ev. Var da var... Kelebek etkisinin yani küçük şeylerin özellikle ruhumuzda büyük etkiler oluşturma gücünü kimse inkar etmez herhalde. Gülümsemekten, bazen hakkımızı ikram etmekten, yardım etmekten/istemekten korkmamak gerekiyor. Bunlardan neredeyse korkar olduk. En doğal, olumlu reflesklerimizi esirgemeyelim birbirimizden. 

Bir de içimizdeki kelebek var. Kanat çırpan, rüzgarıyla dünyamızı değiştirecek olan. Beklettiğimiz, cesaret edemediğimiz, bir türlü veremediğimiz kararlarımız var. Zamanı geriye sarmak mümkün değil ama yeniden başlayıp başarmak mümkün. Hiç bir şeyi ertelemeyelim. Bir günlük ömrü olan kelebeğe yüklenen anlama bakın hele, biz neler başarırız evvelAllah...


Not: Bugünlerde arıdır, kelebektir biraz hayvanlar alemi gibi oldu yazılar ama kötü mü oldu?



You Might Also Like

25 yorum

  1. Kalemine saglik guzel bir yazi olmuş. iki gun once okulun bahcesinde beklerken kucuk bir kiz cocugu geldi benimle sohbet etti.giderkende abla sana sarilabilirmiyim dedi.tabikide dedim sarildik oyle mutlu oldumki.kelebek etkisi bu olsa gerek

    YanıtlaSil
  2. Hoş geldiniz, nerelerdesiniz? İnşaallah güzel telaşlar meşgul ediyordur.
    Çocuklar zaten ne yapsa bizi kanatlandırıyor, sağ olsunlar.

    YanıtlaSil
  3. ne kadar güzel bir yazı olmuş :)emeğine sağlık canım

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazdıklarımız, paylaştıklarımız suya attığımız bir taş olsun ve dalga dalga yayılsın. Beğendiğinize memnun oldum, selamlar..

      Sil
  4. Çok güzel bir yazıydı.Bir günlük ömrü olan kelebeğin macerasını Yaratan bilir.Hikmeti derindir.Bu yazını hiç unutmayacağım canım.Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kelebek etkisi teorisi diye duyup öğrendiğimde, kelebeğe böyle bir benzetme yapılması hoşuma gitmişti. Niyetimiz yapmak, onarmak oldu mu öyküneceğimiz bir dolu hikaye var etrafımızda. Ben de bugün yazınızı okudum, katılıyorum Size. Ama bloglarla ilgili gözlem biriktirip, değerlendirmek istiyorum. İnşaallah vefanın çok olumsuz istisnaların az olduğu bir platform olur. Çünkü çok geniş bir dünya herkese yeter. Yorumunuza teşekkür ederim, sevgiler...

      Sil
  5. Çok güzel bir paylaşım olmuş bugünkü motivasyonum sayenizde yükseldi :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şimdi Siz de bana kelebek etkisi yaptınız, var olun.

      Sil
  6. Olumlu yaklaşımın, olumlu getirilerini yaşamım boyunca çok defa deneyimledim. O yüzden yüzüm sıklıkla güler, Allah'a şükür. Hatırlatma için de teşekkürler, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. "Güzel gören, güzel düşünür, hayattan lezzet alır." bir de bunun domino etkisini düşünürsek, küçük adımları hiç esirgememek lazım. Söylediklerimizi hep uygulamak dileğiyle, sevgiler..

    YanıtlaSil
  8. :)) Kelebek oldum umarım etkisini de görürüm..
    Şaka bir yana dediklerinizi yapan biriyim. Bir gülümseme yetiyor beni mutlu etmeye amacım ise bir çok gülümseme.. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  9. Çok şükür, enerjimiz, nefesimiz olanlar olmasa böyle yazı yazacak gücü bile bulamazdık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  10. Güzel... arı , kelebek ve bir çok yaratılmış türlü türlü hikmetler. Ve insan...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugünlerde nasibimde bunlar varmış, paylaşınca daha da kalıcı oluyor zihnimde, sağolun

      Sil
  11. Çok beğendim yazınızı bloğunuzu çok güzel, bana da beklerim isterseniz 😁😁

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim, ben de yazılarınızı zaman zaman okuyorum. Verimli bir şekilde takip etmeye çalışıyorum. Memnun oldum.

      Sil
  12. Çok hoş bir yazı olmuş bu :)
    Emeğine sağlık
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  13. Ah,artık toplumun dertlerinden biri iletişimsizlik. Biraz çevremize baksak,azıcık empati yapabilsek,gözlerimiz gülümsese insanlara...Çok güzel bir yazı. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  14. Hepimizin amacı bir tatlı huzur aslında, küçük başlangıçlar çoğalsa,kendi beklentilerimizi karşımızdakine hissettirsek olacak Kelebek kanadının rüzgarı çoğalacak. Ben teşekkür ederim, ne güzel hep adınız geçiyor...

    YanıtlaSil
  15. Kaleminize sağlık çok güzel bir yazı olmuş.

    YanıtlaSil
  16. Teşekkür ederim, yazdıklarımızı, beraber hissettiklerimizi yaşamak dileği ile..

    YanıtlaSil
  17. Küçük şeylerin büyük sorunlara yol açtığının o kadar çok farkındayım ki. Bir söz, eleştirel bir bakış bütün enerjimi alıp götürüyor. Fakat bir türlü kurtulamadım şu alınganlığımdan. Boşver demeyi nekadar isterdim insanların tavırları karşısında.

    YanıtlaSil
  18. Sözünü ettiğiniz enerji kaybını ben de yaşıyorum ama buna karşı bir önlem bulmak isterdim. Tam aksi de var, samimive gönülden ilişkilerde artan bir enerji durumu. Transfer mi acaba yapmamız gereken? Neysek oyuz, zararımız yoksa
    böyle devam o zaman. Selamlar...

    YanıtlaSil
  19. Çok dogru. Insanlar negatif degil de pozitif baksa olaylara dünyanin güzel yönünü görse hersey daha yasanir olacak.

    YanıtlaSil
  20. Pozitif etkilerin dalgalanarak yayılması da ayrı bir güzellik, sizden aldığım enerjiyi illa ki birine de yansıtıyorum. Küçük adımları esirgememek en güzeli. Selamlar..

    YanıtlaSil

Popular Posts

Like us on Facebook